نمایش اطلاعات ثبت شده فرم نمایش اطلاعات ثبت شده فرم

سوالات متداول (فرودگاه بين المللي يزد)
مسافرين مجاز به حمل چه اقلامي در كيف دستي خود به داخل كابين هواپيما مي باشند؟
جواب...
وسايل شخصي، پول، جواهرات، اقلام باارزش و مدارك .
آيا در پروازهاي داخلي ارائه كارت شناسايي الزامي است؟
جواب...
بلـــه، مســافرين ملزم به ارائه كــارت شناسايي معتبر (شناسنامه، كارت مــلي، پاسپورت، گواهينامه رانندگي) در پروازهاي داخلي مي باشند.
قوانين حمل حيوان زنده توسط هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران چيست؟
جواب...
بر اساس مقررات هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران ورود هرگــونه حيوان زنده به داخل كــابين هواپيما ممنوع مي باشد.
حمل حيوان زنده در داخل انبار بار هواپيما و براساس مقررات ياتا صورت ميگيرد و علاوه برآن، قوانين دولت كشورهاي مقصد و ترانزيت بايد مد نظر قرار گرفته شود. حمل حيوانات زنده مستلزم پرداخت هزينه مي باشد.
دستورالعمل حمل كالاي خطرناك توسط هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران چيست؟
جواب...
كالاهاي خطرناك به اقلام و موادي گفته مي شود كه سلامت و ايمني مسافران يا هواپيما را به مخاطره مي اندازد. حمل اينگونه اقلام با توجه به دستورالعملهاي سازمان بين المللي هواپيمايي كشوري(ICAO) وانجمن شركت هاي هواپيمايي (IATA) مي باشد. حمل اين اقلام در داخل جامه دان و يا كيف دستي مسافرين اكيدا ًممنوع مي باشد.
دستورالعمل هاي مربوط به حمل بار دستي مسافر به داخل هواپيما چيست؟
جواب...
ابعاد ساك دستي همراه بايد به گونه اي باشد كه به راحتي در محفظه مخصوص در بالاي سر مسافر قرار گيرد، اين ابعاد نبايستي از 56 سانتي متر(طول)، 45 سانتي متر(عرض) و25 سانتي متر(ارتفاع) و همچنين مجموع ابعاد نبايد از115 سانتي متر تجاوز كند.حداكثر ميزان وزن مجاز براي مسافرين كلاس عادي 5 كيلوگرم مي باشد. هرمسافر تنها مجاز به حمل يك بسته به داخل كابين هواپيما مي باشد.
زمان مراجعه مسافرين به كانتر پذيرش چه ساعتي است؟
جواب...
توصيه مي گردد درپروازهاي خارجي 3 ساعت و در پروازهاي داخلي يك 1ساعت و 30 دقيقه قبل از زمان پرواز به باجه پذيرش مراجعه فرماييد.
درصورت آسيب ديدگي و يا عدم دريافت جامه دان در مقصد چه اقداماتي بايد انجام داد؟
جواب...
خواهشمند است به امور جامه دان شرکت هاي هواپيماي مستقر در سالن ورودي فرودگاه مراجعه فرماييد. همكاران ما براساس اطــــلاعاتي كه شما ارائه مي فرماييد نسبت به تنظيم فرم هاي مربوطه اقدام مي كنند.
ارائه اطلاعات دقيقتر در يافتن بار مفقودي در اسرع وقت به ما كمك شاياني مي كند.
فرم "اطلاعات و مشخصات اثاثيه تحويل نشده به مسافر" حاوي يك شماره پيگيري است كه ازطريق آن مي توانيد از آخرين وضعيت جامه دان خود آگاهي يابيد
عوارض خروجی مسافر چگونه قابل پرداخت است؟
جواب...
باجه بانک ملی در سالن ترمینال از دو ساعت قبل از پرواز آماده دریافت عوارض خروجی می باشد
چه بانکهائی در داخل فرودگاه فعالیت می نمایند ؟
جواب...
بانک ملی ایران .
در ضمن دو دستگاه ATM  بانک ملی ایران در ترمینال فعال می باشد .
در صورت ابطال پرواز چه باید کرد؟
جواب...
به دفتر ترافیک واقع در داخل سالن مراجعه کرده تا مهر باطلی بر بلیط زده شود سپس به یکی از دفاتر شرکت مراجعه و هزینه را مسترد می نمایید
تهیه بلیط در فرودگاه از طریق لیست انتظار چگونه میسر است؟
جواب...
از یک ساعت و نیم قبل از پرواز می بایست به دفتر لیست انتظار واقع در سالن مراجعه و ثبت نام نمایند
تهیه بلیط در فرودگاه از چه شرکتهایی و چگونه میسر است ؟
جواب...
از طریق دفتر فروش بلیط کلیه شرکت های هواپیمائی در سالن داخلی مسافران محترم می توانند بلیط تهیه نمایند البته بعضی از شرکتها از طریق خدمات الکترونیکی نیز دریافت بلیط را مهیا نموده اند .
بارهایی که از طریق پست هوایی ارسال می شوند چه مدت بعد و از چه طریقی قابل تحویل است؟
جواب...
بلافاصله پس از نشست پرواز و انتقال بار به دفتر خدمات باراز این طریق قابل تحویل است البته باری که با مسافر ارسال می شود از طریق تسمه های انتقال بار وهماهنگی مسافر تحویل داده می شود .
از چه طریقی می توانیم اطلاعات پرواز فرودگاه یزد را داشته باشیم ؟
جواب...
1- از طریق سایت فرودگاه یزد به آدرس http://yazd.airport.ir
2- شماره تلفن 199
ازمناقصه ها ،مزایده‌ها و فراخوان های برگزار شده از سوی شرکت فرودگاه‌های کشور و فرودگاه‌های تحت نظارت آن ، چگونه می توان اطلاع پیدا کرد؟
جواب...
کلیه اطلاعات و اسناد مناقصه ها ،مزایده‌ها و فراخوان های برگزار شده از سوی شرکت فرودگاه‌های کشور و فرودگاه‌های تحت نظارت آن در پایگاه ملی اطلاع رسانی مناقصات قابل مشاهده و دریافت می باشد.